Jeżeli masz sklep i chcesz w znacznym stopniu podnieść sprzedaż, to w takiej okoliczności warto zastosować marketing zapachowy. Jest to specjalna gałąź marketingu, której celem jest wytworzenie w kliencie potrzebę zakupu konkretnych towarów albo konkretnego produktu. Dzięki zapachom można sterować ludzkim działaniem i skłaniać ludzi do dokonywania konkretnych wyborów zakupowych.

Zakupowe wybory w znaczącej liczbie przypadków są nieuświadomione. Kupujemy coś, pomimo że wcale tego nie potrzebujemy bub potrzeba jest znikoma. Ma to psychologiczne przeznaczenie również w reklamie. Reklama, który wykorzystuje zapachy, jest w stanie w dużym stopniu poprawić obroty w konkretnym sklepie. Aromatyzacja pomieszczeń na dokładnie określone zapachy może w dużym stopniu wzmagać sprzedaż i w tym przypadku sprzedaż może być poprawiona nawet o kilkanaście procent wyłącznie i tylko dlatego, że zastosowano dany zapach.

Większość ludzi dosłownie nie zdaje sobie sprawy, jak istotne jest to, w jakich sklepach ładnie pachniało i w dodatku, że wykorzystano konkretne zapachy. Wyłącznie poszczególne mieszanki zapachowe są w stanie przynieść konkretne efekty i to takie, które przełożą się w późniejszym czasie na bardzo dobre rezultaty w dystrybucji. Aromamarketing, bo tak nazywa się to działanie, jest w stanie przynieść nam ogromne zyski i to niewielkim nakładem kosztów. Bardzo często klienci, którzy są w naszym sklepie, mogą zostawić wręcz kilkanaście procent w dodatku pieniędzy, z samego wyłącznie faktu, że użyty był w sklepie odpowiednich zapach, który skłonił ich do zakupów. To z kolei dobra wiadomość.

Więcej: marketing zapachowy.

 
 

Theme by HermesThemes

Copyright © 2024 Blog internetowy. All Rights Reserved