Pewnie każdemu zdarzyło się zetknąć z w szczególności niemiłą obsługą, czy to w banku, czy w sklepie, czy też w restauracji. Trudno w takiej okoliczności wrócić do tego miejsca, w którym zostało się potraktowanym nieuprzejmie. I w jaki sposób pokazują badania, kiepska obsługa jest jedyną przyczyną utraty klienta. Niemalże 70% ankietowanych ludzi wskazało w chwili obecnej na ten powód. Dlatego też coraz więcej firm, też na Śląsku,  korzysta z sposobności szczegółowego sprawdzenia standardów i jakości obsługi klienta. Służy temu badanie, zwane mystery shopping, tajemniczy klient lub mystery shopper slask dla firm na tym terenie.

Na czym to polega? Jest to utajniona obserwacja zachowań sprzedawców lub konsultantów. Poprzednio przeszkolona osoba udaje się do danego miejsca, aby dokonać zakupu, złożyć reklamację lub też poprosić o zaprezentowanie jakiejś oferty. Przykładowo, tajemniczy klient Bielsko-Biała odwiedza wyznaczony sklep odzieżowy i wciela się w rolę typowego konsumenta – prosi o pokazanie określonego towaru, pyta o rozmiary, dostępne kolory, ewentualnie dopytuje o promocje cenowe. Oczywiście nie ujawnia prawdziwego powodu wizyty. Jego zadaniem jest przede wszystkim wnikliwa obserwacja. Po opuszczeniu sklepu, wypełnia kwestionariusz, w którym powinien zapisać wszystkie fakty związane z daną wizytą. Chodzi tu przede wszystkim o wszelkie zdarzenia, jakie miały miejsce, a nie opinie czy także indywidualne oceny. Dlatego również badanie odznacza się obiektywizmem.

Badania jakości obsługi Bielsko-Biała służą więc wzrostowi poziomu obsługi, aby prawie każdy klient opuszczał konkretny sklep czy placówkę usługową w tym mieście pełni usatysfakcjonowany.

Sprawdź więcej: badania marketingowe Bielsko-Biała.

 
 

Theme by HermesThemes

Copyright © 2024 Blog internetowy. All Rights Reserved